About Me

My Photo
Kiki Lala
This is all about my life. I'm sorry if i make a stupid mistake but as everyone know. No body is perfect. so i'll always try to learn from mistake :)
View my complete profile
Please leave your comments and do follow my blog. Thank you so much for read my entry :)

Saturday, October 6, 2012

Friendship

Rasanya macam semalam aku kenal dia. Pegi sekolah sama2 , jatuh motor sama2, buat gila sama2 ,
lepak sama2 , the best part is , bila aku gaduh dengan family aku , she's always sit next besides me . Aku pernah bagi tahu dia , " Kau kawan aku dunia akhirat" . Then she said "Kau nak tolong aku kat akhirat nanti?" . Actually i couldn't answer her question . It's not because aku saje - saje nak cakap macam tu but , i'm afraid i couldn't help my self neither. Sorry kawan .

Then , aku ingat lagi. Kami memang jeles kalau salah seorang pandai . Okey , have to admit something . Dia pandai dari aku . Ingat lagi . Masa form 5 , kitorang lumba sape dapat markah paling tinggi antara kami . Hehe . Aku dapat tinggi siket dari dia. Mungkin luck aku je kot. Bila time English , dia selalu merungut . Kenapa buku latihan aku tak banyak tanda - tanda merah ( jawapan salah ) tapi dia punya ada. Aku just senyum je . But , what amazed me is , dia punya markah English time ujian memang tinggi dari aku. Oh . I'm jealous ! Hee :D

Ada satu kenangan yang aku takkan pernah lupa. Masa jawab ujian English , ada soalan tanya , who do you like the most and why ? Kene buat karangan ! Guess what , aku pilih dia ! She's my very bestfriend . Aku buat karangan dalam satu setengah muka surat just only describing how good she's to me . I'm proud to be her friend.

Masa berganti masa , kami habis sekolah . Tak lama lepas tu , aku dapat kerja kat Anggerik Mall . Aku dengan dia masih berkawan ! Dia teman aku hari - hari kat situ ! Ingat lagi , dia tolong aku kemas kedai . Dia teman aku lunch . Hehe . She's amazing right ? I love her . Bila dah teman , kebetulan kedai sebelah perlukan pekerja , so i asked her to try . She's got the job . Memang happy sangat masa tu . Kat situ , Nad pon datang teman kitorang . Kami buat gila. Joget2 . Tangkap gambar . I miss those memories. :')

Dugaan datang . Mungkin aku ni mulut jahat . Tak tahu jaga hati dia . Dia banyak kali kecik hati dengan aku . But she managed to control her feeling . I'm thankful . Tapi .... One day , aku jadi jealous sebab dia rapat sangat dengan kakak jual topup tu . She's my friend ! Don't steal her from me . Tapi dia macam dah berubah . Kat situ dia pon macam tak rapat dengan aku dah . Aku pon bodoh , tak nak ber tegur dengan dia pasal tu . Benda ni berterusan sampai 3 tahun kami tinggalkan tempat tu.

3 Tahun . Masing- masing dah ada life masing - masing . Dia study jauh , sama jugak dengan aku . Actually aku rindu sangat dengan dia. Aku selalu mimpi kan dia. dia pernah cakap " Bagi aku , kalau aku mimpi orang tu , maknenye orang tu rindu kan aku" . Aku selalu mimpi pasal kau. Do you miss me ? I miss you.

Sampai satu hari , aku jumpa FB dia. Nak add pon takut . Takut dia dah lupa aku . Aku nampak ramai sangat kawan yang rapat dengan dia. untung kan dia ? She's beautiful anyway . :)
Lepas aku add , i waited patiently . One day , dia approve . Aku cuba inbox dia. Syukur . Dia masih tak lupa aku. Mungkin dia taching tapi dia tak lupa aku ! Allah je tahu macam mana happy nya aku . Sungguh !
Aku harap sangat aku dapat balik macam dulu . Aku akan cuba ubah perangai aku. Aku tak nak hilang dia lagi . Hari- hari aku berdoa agar Allah bagi aku peluang macam dulu . I love her . You know why ? Because She's my  BEST FRIEND ! " Kau kawan aku dunia akhirat " :)

Capital "N"

0 comments: