About Me

My Photo
Kiki Lala
This is all about my life. I'm sorry if i make a stupid mistake but as everyone know. No body is perfect. so i'll always try to learn from mistake :)
View my complete profile
Please leave your comments and do follow my blog. Thank you so much for read my entry :)

Friday, May 20, 2011

Bulan yang sangat busy dan memenatkan.

Hello ! lama saya tak update kan? Now , saya sangat busy dengan assignment and lab. sudah la terpaksa ambik short sem , jadual penuh pulak tu. disebabkan masa yang terlampau pendek , saya terpaksa kejar semua yang saya kurang faham biar selari dengan kakak2 and abang2 DIP2B. Kelas ni not bad. Mula2 memang la. maybe dorang pelik masa saya dan ninja ada dalam kelas tu waktu c++. Lama-lama dorang boleh terima and dah tak sombong. Walaupun saya sentiasa sorang2 tapi saya tak penah rasa malas nak kelas lagi setakat ni. Alhamdulillah :)

16 mei 2011 ! Result untuk final sem dua. Alhamdulillah. Syukur sangat2. Saya mendapat lebih yang di target ( sebenarnya target lulus je ). :P
Pointer pon naik. Berbaloi la masa tidur saya yang terkorban demi study untuk final :D
Ramai jugak kawan2 and budak2 kelas punya result yang gempak. Kadang2 saya sangat jelous bila nampak pointer orang tu tinggi dari saya. Ibu kata , kalau tak nak kalah, saya kena study more harder. You are right ibu ! Sem tiga nanti saya berazam nak study lagi kuat. nak naik kan lagi pointer. Harap2 boleh. Amin :)

So , sambung cerita tadi. Pada saya , orang yang bijak dalam buat program ni..memang otak dia superb la weii. Sebab saya buat tak penah tak error. Kadang2 terus blurr. too many function and ways. Kalau buat amali pakai PC mungkin saya boleh dapat markah lagi. Tapi kalau manual? Tulis dalam kertas?? Macam mana?? Padahal final nanti tulis kat kertas laaa. Mana ada sapa2 nak bagi tahu kat mana error. Aduhh. memang memeningkan. Kawan2 kata , jangan target kat final tapi target kat PB. Macam mana nak target PB ni? Siket2 ada appointment doc. Sem2 lepas kehadiran teruk. Memang lah hantar MC tapi bila tak masuk kelas sehari pun banyak yang saya tertinggal. :(
Masalah saya cuma satu. Appointment doctor. Leceh. Sangat melecehkan. Saya pun nak Kehadiran full. Hurm.

Duduk sorang2 kat sini memang sangat mencabar. Well , semua orang yang mengenali saya sudah sedia maklum. saya ni PENAKOT orang nya. Tapi kali ni memang cabaran yang tak boleh dielakkan. Saya terpaksa beranikan diri demi short sem "tersayang" ni. Apply kamsis , tapi kamsis kata dia tak nak amik orang, Padahal budak2 atlit dari poli luar senang pulak nak memondok kat situ. Nampak bebenor nipunya. haih~

Assignment baru dapat disiapkan dengan bantuan kawan tia , Yusri. Pandai jugak depa ni kan. Saya salah masuk bidang la. Hati saya kat kos perd :(
Macam mana lah boleh tesesat kat kos IT ni. Semua budak2 sini pandai IT. Dorang dah amik IT sejak dari sekolah menengah. Padahal saya pulak amik kos perd masa sekolah menengah. memang bertentangan kan? :P

Tadi surf Internet pasal Lelaki Gila la suka simbah acid kat orang. Yang paling pelik, mangsanya RANDOM. Ada jugak orang gila macam ni kan? Yang paling merisaukan saya , Lelaki gila tu dah berhampiran betul dengan rumah saya kat Shah Alam and dah pun ada sorang mangsa. :(
Ya Allah ! Kau selamatkan lah keluarga aku dari ditimpa apa2. Risau sangat2. Tak sedap hati. Hurm :(

Walau dalam time busy ni pun , otak saya masih sempat berangan-angan nak tengok wayang. HAHA ! Lama dah rasanya tak pegi panggung. Sekarang ni banyak cerita best. Saya nak tengok cerita KONGSI and NUR KASIH ! Tapi tak da kawan. Member2 semua kat umah. Memang takkan ingat Ipoh la kot. HEHE.

Agak2 nya bila lah boleh tengok kedua2 cerita tu eh? Nak Tengok Poster tak? I'm sure ! Korang mesti dah tengok punya . Tapi oleh disebabkan jari saya menggedik jugak nak letak... SO?



Atas ni , Filem Kongsi . Dorang kata best cerita dia ! Kelakar ! Memang betul2 teruja walaupun dah lama ditayangkan. Pakwa saya jadi hero tuuu. HAHA ! :D



Nur Kasih. Cerita dia macam sedih. Nak try lah jugak tengok. Sebab masa drama bersiri ditayangkan kat tv pon saya tak penah lepas menghadap. Maybe cerita ni menarik. No komen. Nak tengok pon sebab pakwa no 2 saya jadi hero dalam filem ni jugak ! HAHA !



Ini je lah kot yang saya sempat nak taip untuk entry kali ni. Sekian dari saya.
Thanks for reading ! :D







Saya rindu kawan2 saya :((


0 comments: