About Me

My Photo
Kiki Lala
This is all about my life. I'm sorry if i make a stupid mistake but as everyone know. No body is perfect. so i'll always try to learn from mistake :)
View my complete profile
Please leave your comments and do follow my blog. Thank you so much for read my entry :)

Monday, May 23, 2011

Tentang keluarga, sahabat dan cinta.



Hello ! Untuk entry kali ni, saya nak cerita pasal keluarga, sahabat dan cinta !
Apa tu eh?





Semua orang ada keluarga kan? Tipu lah kalau kata takda. Well, saya pun ada. Saya sayang sangat2 dengan keluarga saya. Keluarga merupakan insan yang paling berharga dalam hidup kita. Keluarga asas terbentuk daripada induk. ( ayah dan ibu ). Tanpa ayah dan ibu? siapa lah kita :)
Masa saya kecik2 sampai la akhir sekolah menengah , saya tak penah tahu macam mana perasaan rindu kan ibu and ayah. Sebab , saya tak penah pisah dari mereka. Tapi sekarang, baru lah saya rasa betapa peritnya rindu kan ibu and rindu kan ayah ! Jumpa bukan selalu sebab saya belajar jauh. Saya rindu mereka ! :(
Ibu saya seorang yang bersifat tegas tetapi lembut. Bila ibu dah buat decision, sapa2 pun termasuk ayah, memang tak boleh nak ubah. Tapi apa yang ibu buat dan rancang , 200% betul and untuk kebaikan kitorang jugak. Ibu saya ni pandai sorok apa yang dia rasa kecuali marah. Well, bila ibu marah, siapa yang berani nak melawan? :D
Ibu paling sorok apa yang dia rasa bila dia risau , bila dia gembira , bila dia terharu and bila dia nangis. Ibu selalu pesan, kalau saya ada problem, jangan fikir problem tu , tapi pikir kan penyelesaian dia. betul kan ibu ?! :)

Ayah ! Ayah ni muka dia je nampak garang tapi hati dia lembut jugak. Penyayang. Kalau ayah tengah ada duit, mintak la apa pun. ayah mesti beli punya. tapi jangan la mintak fairlady plak kan. kang tak pasal2 tapak kaki ayah melekat kat muka. HAHA !
Salah satu sifat ayah yang paling saya terharu is , ayah tak nak saya belajar jauh2. kalau boleh, dia nak saya depan mata dia je. HAHA ! Sweet kan ayah saya ? :P

Adik2? Haih, kalau cerita pasal adik2 je mesti saya sedih. Saya rindu lah nak gado and betekak ngan dorang. Ibu cakap sekarang ni susah nak kumpulkan kami 3 beradik. Saya dah tecampak poli ipoh. Adik yang second plak tecampak kat uitm pilah. Cuma yang tinggal adik yang last. Tu pon tekontang kanting sengsorang. Padan muka kau adek ! HAHA




Apa maksud sahabat? Pada saya, sahabat ialah sesorang yang diperlukan apabila kita senang,susah,jatuh,bangun. Seseorang yang ikhlas untuk berkawan dan untuk dirapati. Kawan saya ramai. Tapi hanya segelintir saje yang saya panggil sahabat. Hanya ada beberapa nama saja dalam kepalotak saya. Entah? Saya tak memilih kawan. Tapi saya amat2 berhati2 dalam memilih sahabat. Cewahh. Ayat tak boleh belah . HAHA. Banyak kenangan yang still ada dalam kepalotak saya. Sahabat dari sekolah menengah , sahabat dalam poli. Mereka2 ini la yang banyak bantu saya. Tak kisah la dari segi duit , kesihatan , pelajaran and keperluan. Mereka yang ada bila saya susah dan sedih. Saya pernah je begadoh. Feel bila begaduh dengan sahabat lagi kuat dari feel clash dengan kapel. Resah , susah hati , tak lalu nak makan. Saya penah lalui semua tu ! Tapi, saya tak nak lalui nya sekali lagi. :(
Rasa down sangat2 bila sahabat baik kita tak betegur and dah tak rapat. Part paling best bila Kami dah berbaik semula and kami mula bercerita tentang satu sama lain ! :D
Adat berkawan lah kan. Begaduh , berbaik. TApi jangan sampai bermusuh. :)




Last sekali ! Cinta? Apa tu cinta? Tak penah rasa pun. Bila kita cinta and apa rasa dicintai? Fuhh. macam dalam novel plak. HAHA. Mungkin saya belum rasa perasaan tu. So , saya tak boleh la nak bercerita pasal ni kan? Ada lagi ke cinta2 ni? Wujud lagi ke True Love yang hebat diperkatakan orang? Atau, cinta wujud bila pasangan dia kaya , cantik/ handsome, pandai berkata2 manis, senang dapat. Itu ke cinta? Atau, cinta tu perlu datang dari hati yang ikhlas. Ikhlas? ada lagi ke orang yang ikhlas dalam dunia ni? Kalau orang mencari dan mengejar pasangan yang cantik , habis macam mana dengan yang tak cantik macam saya? HAHA.
Korang sendiri ada jawapan masing2 kan? Fikir lah apa yang terbaik. Pada saya , cukup lah hanya ada keluarga dan sahabat yang sentiasa menyokong saya. Cinta saya hanya untuk mereka, Tak perlu cinta yang lain lagi buat masa ni. :)



Itu je yang sempat saya type. Thanks for reading my entry ! :D



P/S : Menghitung hari nak final :D